PUUTARHA- JA KARTANOMATKA VIROON ON SIIRRETTY TÄLTÄ KESÄLTÄ ENSIKESÄÄN!

Matkatoimisto perui matkamme johtuen Viron todella huonosta koronatilanteesta ja koska siellä rokotuksetkin sujuvat paljon hitaammin kuin Suomessa siirsimme suosiolla tämän kovasti odotetun matkan kesäkuulle 2022!

Toivomme ja uskomme, että tästä tulee hyvä kesä, korona laantuu, taantuu ja toivottavasti häviäisi pois! Nyt on ollut kylmät säät, kevään edistyminenkin on aivan kuin pysähtynyt, onneksi ei sentään ole lunta satanut! Puutarhassani ehti ennen kylmiä kukkaan vasta krookukset ja sinivuokot. Mehän asutaan täällä Konnunsuon kupeessa alavalla maalla, joten pakkastakin on monta astetta enemmän kuin kilometrin päässä keskikylällä. Hallaa riittää monesti kesäkuun puoliväliin asti, niinpä meillä kaikki lähtee kasvuun hitaammin kuin suotuisilla ja lämpimillä paikoilla. Haastava tämä kotimme sijainti puutarhaihmiselle, tätä asiaa ei nähtävästi ajateltu sata vuotta sitten kun mieheni isovanhemmat tämän talon rakensivat. Tänä kesänä ajateltiin perhepiirissä pitää kotitalon 100-vuotisjuhlat!

Toivon Teille jokaiselle hyvä puutarhanystävä lämpimiä kevätpäiviä, sopivasti aurinkoa ja sadetta, onnistuneita puutarhapuuhia, hyvää terveyttä ja iloista mieltä! Ja pianhan me voidaankin jo tavata ensin turvallisesti ulkosalla pihakutsuilla, tulkaa mukaan tapahtumiin, olette lämpimästi tervetulleita!

Maritta

Huom. Unohtuiko sinulta maksaa IPY:n jäsenmaksu? Ei hätää, vielä ehdit hyvin hoitaa asian.

Toivomme hartaasti, että saamme pitää teidät, hyvät Imatran Puutarhan Ystävät yhdistyksemme jäsenenä, vaikka koronavirus kurittaa yhä edelleen toimintaamme.

Jäsenmaksu on yhä sama 15 €/jäsen/vuosi. Tilinumero: FI14 5620 0920 5732 18

Kirjoita viesti saajalle -kohtaan jäsenen nimi. Se on erityisen tärkeä tieto, jos maksaja on eri henkilö kuin yhdistyksen jäsen.

Tiedoksi Imatran Puutarhan Ystävät ry:n jäsenille:

Talvetettavien kasvien kellarin avain on Ellen Helon hallussa, osoitteessa Mustalamminkatu 22, Imatra.