IPYN LÄNSI-RANNIKON RETKI ON TÄYNNÄ!

Retki osoittautui niin toivotuksi ja suosituksi, että se myytiin jäsenkirjeen ja "puskaradion" välityksellä täyteen! Taimimarkkinoilla lukuisat ihmiset ilmoittautuivat retkelle ja sen jälkeen en saanut enää yhtään lisäpaikkaa hotelleista. Meitä lähtee reissuun 36 henkilöä, majoitumme niin Raumalla ja Kristiinankaupungissa kahdessa eri hotellissa. Varasin hotellit jo helmikuun alussa, mutta länsirannikolla rakennetaan niin paljon tuulivoimaloita, että niiden rakentajat täyttävät pienten kaupunkien hotellit. On ilahduttavaa, että Ipyn matkat ovat näin suosittuja! Olen pahoillani jos moni matkasta kiinnostunut ei nyt matkalle pääsekään!

LÄNSI-RANNIKON RETKI PE 5.8. - SU 7.8.2022

PERJANTAI 5.8.2022

LÄHTÖ: Vuoksenniska klo 7.15
Keskusliikenneasema klo 7.25
Olavinkatu klo 7.30
Joutseno klo 7.45
LPR ABC klo 8.00
OLETHAN AJOISSA PYSÄKILLÄ!

MATKAKEIDAS, KAUSALA klo 9.20-10.00 omakustanteiset kahvit ja kahvileivät

PUUTARHAKOHDE ASIKKALASSA: Tutustumme Hannele Kokon laajaan, kauniiseen puutarhaan klo 10.45-12.15.

IITTALA VILLAGE: nautimme lounaan klo 14-15. seisovasta pöydästä Taika-ravintolassa. Ostosaikaa lukuisissa myymälöissä klo 15-16.30 asti.

YÖVYMME HOTELLI VANHA RAUMASSA JA HOTELLI CITY-HOVISSA vanhassa kaupungissa. Perillä hotelleilla olemme noin klo 19.

ILTA VAPAATA!

LAUANTAI 6.8.2022

Tapaamme Rauman kaupunkioppaan klo 9.00 ja lähdemme kävellen tutustumaan Rauman vanhaan kaupunkiin ja muutamaan puutarhaan siellä.

Tulemme hotellille klo 11. ja lähdemme siitä VIHERKÄISEN PUUTARHAMYYMÄLÄÄN, ostosaikaa on varattu klo 11-13. (hotellilta ajaa tähän myymälään 3 minuuttia) Myymälässä on myös kahvio!

Matkamme jatkuu kohti Poria, josta ajamme merenrantatietä kohti Merikarviaa, matkalla saamme nauttia kauniista merimaisemasta.

LOUNAS MERIKARVIALLA rantaravintola Merry Monkissa klo 14.30-15.30. Pääruokana on kalaa, toki halutessaan saa kasvisruuan, ateria tarjoillaan noutopöydästä.

Matkamme jatkuu kohti Kristiinankaupunkia, tulemme sinne noin klo 16.30. Tapaamme Kristiinankaupungin oppaan hotelli Kristiinan parkkipaikalla, hän nousee kyytiin, ajamme noin 0,5 km ja jatkamme kaupunkikierrosta kävellen. Tutustumme ensin 1800-luvun Lebellin kauppiastaloon, joka esitellään meille huone kerrallaan. Kävelykierros jatkuu vanhassa kaupungissa, jossa näemme myös vanhojen talojen pihoja. Kierroksemme loppuu noin klo 18.30.

ILTA VAPAATA!

SUNNUNTAI 7.8.2022

LÄHTÖ HOTELLILTA klo 9.00

Ajelemme Kristiinankaupungista kohti Sastamalaa, jossa voimme tehdä löytöjä SISUSTUSKAUPPA CASA ROSALINISTA klo 11.10-12.10.

Matkamme jatkuu kohti HÄMEENKYRÖÄ JA PINSIÖN TAIMISTOA, nautimme Viljamin vintillä kahvit suolaisen ja makean leivonnaisen kera klo 12.50-13.20, kahvien jälkeen ostosaikaa myymälässä klo 14.20 asti.
Tutustumme HÄMEENKYRÖSSÄ TIINAN KIVI- JA KUKKAPIHAAN klo 15-16.

Syömme PÄIVÄLLISEN AAPISKUKOSSA klo 17-18 seisovasta pöydästä.

Pikainen kahvi- ja wc tauko Utissa noin klo 20.

LPR ABC klo 21, Joutseno klo 21.15, Olavinkatu klo 21.35, Keskusliikenneasema klo 21.45 ja Vuoksenniska klo 22.

Kun reissuun lähdetään, pitää olla nähtävää ja koettavaa koko rahan edestä : )

MATKAN HINTA 370 euroa/henkilö. Hinta sis. bussimatkat, hotelliyöpymiset Raumalla ja Kristiinankaupungissa aamupaloineen, 3x lämmin ruoka, Viljamin Vintin kahvit kahvileipineen, kaupunkiopastukset sekä puutarhojen pääsymaksut.

MATKA MAKSETAAN IPYN TILILLE FI14 5620 0920 5732 18 kirjoita viesti saajalle kohtaan retkelle lähtijän nimi/nimet! Maksathan matkan viim. to 28.7.2022.

PUUTARHAKUTSUILLA JA RETKELLÄ TAVATAAN!

AURINKOISTA JA HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE PUUTARHANYSTÄVILLE!

Toivottaa Maritta

TERVETULOA PIHAKUTSUILLE 29.6.

TERVETULOA IMATRAN PUUTARHAN YSTÄVÄT ry:n PIHAKUTSUILLE ke 29.6.2022 alk. klo 17.30 Satu ja Jari Ahoselle Vehkataipaleelle, osoite: Kansniementie 174 B, 54960 VEHKATAIPALE.

Tulkaa mukaan kimppakyydeillä viettämään mukavaa kesäiltaa, puutarhassa on paljon nähtävää!

HEI KAIKKI PUUTARHANYSTÄVÄT!

Kiitämme lämpimästi kun tulitte sankoin joukoin mukaan tekemään talkoilla hyvää IPY:n TAIMIMARKKINOILLE! Keräsimme Ipyn myyntipisteissä 1273,90 euroa, saamme tällä summalla auttaa hädässä olevia Ukrainalaisia Unisefin kautta!

Ja auringonkukka on paitsi Ipyn tunnus niin myös Ukrainan kansalliskukka!

Kiittäen Maritta, Liisa, Eija, Ritva, Arja, Paula, Virpi, Raija ja Tuula

SIEMENTEN PAKKAAJIA JA MYYJIÄ

Nämä kotimaiset yritykset ja yhdistykset myyvät pakkaamansa siemenet omissa verkkokaupoissaan:

Hyötykasviyhdistys:  tilaus@hyotykasviyhdistys.fi  puh. 040 455 7141

Maatiainen:  maatiainen.fi  puh. 044 045 7317

Suomen Niittysiemen: niittysiemen.fi  puh. 050 352 0990

Seikkutuote: seikkutuote.com  puh. 0440 350 757

Näiden yritysten siemenpakkausten jälleenmyyjiä ovat maatalous- ja puutarhamyymälät, rautakaupat ja verkkokaupat:

Fothergill's: jälleenmyyjä mm. Korpikangas Siemen

Impecta: jälleenmyyjiä mm. Exotic Garden, Mustila Puutarha, Puutarhatalo Sydänmaa, Vaasan kukkatori

Johnsons: jälleenmyyjiä mm. Korpikangas Siemen

NelsonGarden: nelsongarden.fi

Schetelig: katso jälleenmyyjät puutarhasielamaan.fi

Huom. Unohtuiko sinulta maksaa IPY:n jäsenmaksu? Ei hätää, vielä ehdit hyvin hoitaa asian.

Toivomme hartaasti, että saamme pitää teidät, hyvät Imatran Puutarhan Ystävät yhdistyksemme jäsenenä, vaikka koronavirus kurittaa yhä edelleen toimintaamme.

Jäsenmaksu on yhä sama 15 €/jäsen/vuosi. Tilinumero: FI14 5620 0920 5732 18

Kirjoita viesti saajalle -kohtaan jäsenen nimi. Se on erityisen tärkeä tieto, jos maksaja on eri henkilö kuin yhdistyksen jäsen.

Tiedoksi Imatran Puutarhan Ystävät ry:n jäsenille:

Talvetettavien kasvien kellarin avain on Ellen Helon hallussa, osoitteessa Mustalamminkatu 22, Imatra.